What Makes Me Confident : Pt.1 [Photo Shoot]

- 08.02
advertise here
As Salam semua

Sebelum aku cerita banyak lagi benda-benda best yang berlaku dua-tiga hari ni, setelah dicongak-congak aku rasa ini paling awesomelah yang aku lakukan. Well. Photoshoot session. Kalau korang dengar mesti rasa macam "What the budak gumuk ni pegi photoshoot bagai kan?" or maybe something like "Kehkehkeh nak jadi model ke? Layak ke tidak???!" 

Ah. Itu semua aku persetankan.  Bukan kata nak riak mahupun sombong, tapi demi kebaikan diri sendiri, demi keyakinan diri aku sendiri why not aku cuba sesuatu yang baru kan. As long as I believed that everybody had their own beauty. Just released out and show up! 


Photoshoot blogger yang dibuat di Dak Teropong Studio, Shah Alam tak akan aku sia-siakan. Selain dari jumpa kawan-kawan blogger yang hot lagi cun-melecun, deep down here actually aku belajar sesuatu yang lebih besar ertinya. Kehkehkeh. Ayat skema. I'm really glad that they are there, to support and boost up my confident level! Thanks you so much Kak Nadia, Kak Ieza, Kak Mila, Kak Eida, Kak Nory, last but not least Oniey. Thank you ladies. You just made my day!


Kau ingat, seumur hidup aku pernah ke MUA solekan? Pernah ke posing bagai depan photographer profesional? Pernah ke pakai bulu mata Rozita Che Wan? Pernah ke pakai shawl lilit-lilit sana-sini? Pernah ke pakai baju peplum yang biasanya untuk orang kurus? Pernah ke? Pernah ke????

TAK PERNAH! And you know what.... on that day, aku buat semua tu!!!! ;)

Kalau korang tanya macam mana aku dapat confident untu buat semua tu. Jawapannya adalah satu. Berani dan sokongan. Mula-mula bila Kak Nadia bagitahu nak join tak benda ni, aku terus je setuju tanpa ada rasa cuak bagai. But once bila dah sampai depan pintu studio, menggigil beb. Sejuk tangan gua ni ha. 

Masuk je studio aku tengok Kak Nadia tengah disolek oleh Mayang. Kak Nadia, as always lah... pot-pet-pot-pet. Kurang sikit nervous aku. Semua MUA sedang bertungkus lumus memberi solekan terbaik ala diva kat semua. Huh. Dalam kepala aku macam-macam rasa yang ada. Mulalah fikir negatif je. Sampaikan bff aku, Akim tenangkan aku. 

Lepas dah setel salin baju semua, terus aku tadah muka pada kak Bainun. Bila tengah di make-upkan tu haruslah aku korek seberapa banyak tips MUA kan. Bukan senang. Kak Bainun pulak jenis yang pemurah, tanya je apa semua dia jawab. Tak main lah MUA yang lokek-lokek ni. Kak Bainun steady je, make up aku sambil borak-borak. Memang superb hasil kerja beliau. Dia prefer solekan tu nampak cantik dalam dan luar gambar. But in the same time, natural. Alhamdulillah menepati ciri yang aku nak. Tak over sangat.

And now, haaaa aku dah mula gelabah lah bila Kak Nadia panggil aku. Berderau darah ni ha. Ye lah tak pernah wei nak pose ke apa. Setakat amek gambar buat peace pandailah. Kehkehkeh. Tapi nasib baiklah sebelum aku pegi tu, malam sebelumnya aku google kat You Tube, kehkehkeh... how to look gorgeous in photo shoot. Kelasssssssss! ;) kehkehkeh. Ni dorang semua tak tahu ni. Kalau tahu, kompem kena bahan.

Tambah lagi, bff aku Akim pun ada. Dia memang dah biasa jugaklah bab-bab photo shoot ni. So secara tak langsung, feel, chemistry and mood tu aku dapat sikit daripada dia. Thank you so much. Mula je lah kekok sikit. Than my confident level naik sikit demi sikit. Sampai Kak Nadia kata macam nak buat cover album dah. Hehehehe. Siap ada kawan aku kata macam gambar pre-wedding. Eh!!!




Love this photo. Look a-lil-bit classy and vintage 

ini gambar kontroversi. ah-ha not a pre-wed ye!!! 

kau tengok, belakang aku boleh nyorok ramai-ramai. nampak tak permainan mereka? hahahah

Beautybold-Ladies. Boleh gitu?
Once again, aku tak pernah sikit pun timbul rasa riak. Cuma sekali sekala aku teringin untuk cuba apa yang orang tak berapa bold buat. Yerp, out of the box. Walaupun cuaknya, segannya, malunya Tuhan je yang tahu. But as long as that thing will help you build up your confidence, so why not.

Aku bersyukur dengan apa yang ada, bangga dengan apa yang diberikan and never get down. Yang paling penting adalah pembawakan diri kita. Baik budinya, baik jugalah penerimaannya. 

Eh, ada yang berminat ke dengan studio, make-up, baju etc. atau minat kakak-kakak blogger cantik tu semua??? Boleh. Boleh. Aku update ye....



Tapi....tunggulah Part II. Boleh??? Heheheh. Nak sambung buat kerja sekolah kejap.





p/s: If you have no confidence in self, you are twice defeated in the race of life. 
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search