What Makes Me Confident : Pt. 2 [Behind The Pose]

- 06.22
advertise here
As Salam semua

Kita sambung lagi satu entry pasal photoshoot hari tu boleh? Tapi kali ni nak cerita pasal disebalik tabir nya pulak. Ecewah, gaya macam buat photoshoot besar-besaran pulak. Takpe, takpe. Kan prinsip aku orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa. Jadi dah termakan budi tu, janganlah tergadai bodi, just make them happy :)

Bercerita pasal photoshoot, masalah orang macam aku *ehem plussize ni ye, yang kecik molek takde masalah rasanya* adalah penampilan dan gaya. Outfit juga biasanya menjadi masalah. Yelah, kadang beli baju ada yang terkecik kat punggug, sekejap kat dada, sekejap kat lengan. Ada je. Memang payah nak dapat yang betul-betul sesuai dengan badan kita. Kalau nak buat pulak, kadang tak berbaloi. Tailor sekarang mahal woi. But I'm very lucky, my outfit for the photoshoot ditaja oleh KZNABIHAH. A well-known boutique for a plussize ladies. Syukur sangat-sangat sebabnya, bukan sekadar dia sponsor baju, dia bagi terus baju tu kat I. Lagilah I syukur terharu sayang ooooiiiii.... Thanks Biha for this Qasriena Dress. Memang flowy, memang cantik.  



Susah jugak aku nak confident untuk pakai this half-peplum style yang sekarang memang tengah trending habis kan. But I used to put some confidence there. Actually, this dress kosong je. Tapi konon-konon nak menyerlahkan gaya pilihan aku dan Akim, Vintage Kontemporari katanya...so aku decide untuk letak  a little finishing. Guna lace as border partition. Aku google sikit, katanya this is a fashion-trick. This border-partition will help you to look more slim. Kononnyalah. Malahan boleh menyorokkan sikit-sikit lemak kebahagian di bahagian perut. Haaa... baru nampak vogue sikit kan. Untuk pemilihan lace, I would like to thanks a lot to my dear Kakak Cantik as well as Cikgu Blogger Hot Daerah Yong Peng, Cik Puan Bunga and her bff, Kak Inn. Sebab mereka bersungguh-sungguh teman aku pergi beli lace, pilihkan warna, bagi idea sampaikan menghantar ke tailor bagai. Thank you thank you! 

                                             
ha. kenal tak? kenal tak? Aku sendiri tak kenal. hahaha!

Next, make-up. Untung sangat dapat MUA yang sorang ni, namanya Kak Bainun dari Maharani Kouture. Seorang yang sangat friendly and tak lokek ilmu. Mukanya nampak garang and serius, lepas kau kenal. Hamek, kau tanya je selok belok dunia make-up, pasti jawapannya tak menghampakan. Lagi best, seorang yang boleh menerima pendapat orang lain. Dia akan cuba selaraskan apa yang customer nak dengan kebolehan dia. Memang superb. Make-up aku on that day, memang tampak cantik. Mula-mula aku tengok cermin, eh ni siapa? Sharifah Aini ke? Eh bukan. Eh, Adibah Noor ke pun bukan. Laaaaa... sekali Erra Fazira. *kehkehkeh.sila lempang sedarkan diri aku. Aku suka bila Kak Bainun kata prinsip dia mudah je. Satu. Dia nak luar dan dalam gambar memang nampak cantik. 




Next, studio. Studio yang kami gunakan ni memang superb. Dak Teropong Studio. Full-facilitate. Segala kemudahan ada. Malahan kalau kau nak tau, KZ Nabihah sendiri dan Minaz Boutique, yang famous tu pun buat photoshoot produk dia kat sini. Yang lagi aku bangga studio ni dimiliki anak Melayu muda. Bagus sungguh. Muda-muda dah ada big bisnes macam ni. Kalau korang berminat, eh jangan malu jangan segan tanya je big boss dia yang baru-baru ni keluar Utusan Malaysia. Tahniah! 

Last but not least, let me introduce you with my super-duper cute beautiful blogger-mates. Insan-insan inilah yang tak jemu-jemu buat aku gelak tak ingat kat studio tu. 


start from my side : Oniey-Kak Ieza-Kak Nadia-Kak Nory-Kak Eida-Kak Mila 

 1. Oniey @  http://letopkeypad.blogspot.com/ --- dia ni tak banyak cakap. Lembut je orangnya. Sekampung dengan Kak Nadia. Cakap slow-slow je ala-ala macam Fasha Sandha cakap tu. Blog dia memang sesuai dengan nama url-nya, memang LETOP! 

2. Kak Ieza @  http://senyumangadisgerimis.blogspot.com/ --- kakak ni ada ala-ala model muslimah. Ecewah! Mula jumpa ingatkan senyap je orangnya, sekali dia naik syeih! Hamek kau. Non-stop talking. Paling banyak ketawa. Dan femes dengan panggilan "Mak". Ada aura ibu mungkin. Amin! 

3. Kak Nadia Farahida @  http://www.nadiafarahida.com/ --- inilah organizer program. Kakak kawasan kiteorang panggil. Alahai, kak Nadia ni pun sama. Cantik dan sangat lemah lembut orangnya. Nampak kegigihan dia dalam kepuasan hati pelanggan. Nak deal dengan dia pun senang. Sama macam yang lain, kepala hu-ha-hu-ha. 

4. Kak Nory @ http://noryzoulkefle.blogspot.com/ --- Comel je kakak ni. Kaki posing jugak ni. Semua gambar dia paling letop. Tak banyak sangat cakap, lebih suka mendengar. Tapi sekali dia borak tudiaaaa, sampai pukul 4 pagi laki dia diajak becerita. Heheheh. 

5. Kak Eida @ http://msieda.blogspot.com/ --- masa datang studio awal-awal, memang dah rasa dah akak ni ringan mulut. Dia tegur aku dulu. Baru kenal sehari, dia punya mesra rasa macam dah doploh tahun kenal. Paling havoc. Ada je idea dia nak menyakat aku dengan Akim. heheheh 

6. Kak Mila @ http://milaahmad.blogspot.com/ --- Orang kampung aku. Yes, Johor. Kalau dah nama orang Johor, haruslah mulut pun kecoh kan. Sama jugak, boleh menggila bercakap tanpa henti. Happy go lucky. Dan yang pasti, selalu bagi confident pada aku! 


So, apa lagi. Jom terjah blog kakak cantik semua ni! Mesti lagi meriah. Sayang mereka sangat-sangat lah! Mereka inilah yang menjerit suruh pose gaya itulah, inilah.  Mereka inilah yang aku pinjam bahu bila rasa letih kat studio tu. *satu hari kot!*. Mereka inilah yang masing-masing mulut tak berenti cakap. Ada je yang nak diborak. Nampak je pemalu masing-masing, tapi kau suruh dorang cakap, sampai 4-5 pagi belum habis cerita. Kehkehkeh. ;) Dan paling penting, semangat mereka inilah buat aku confident untuk beraksi depan camera! 


p/s: Syukur for this friendship! 




Advertisement
 

Start typing and press Enter to search