Welcome to PigVille(kampung untuk babi)di cina

- 04.17
advertise here
Dalam usaha untuk membuat babi mereka lebih selesa,  di China, Zhangpu Village telah membina sebuah kompleks kediaman untuk mereka, terdiri daripada 600 rumah-rumah kecil konkrit.

Babi Kebanyakan menghabiskan semua kehidupan mereka dikurung dalam kandang, hanya menunggu untuk disembelih, tetapi babi bertuah Zhangpu hidup kehidupan yang baik di kampung mereka sendiri.  Kebahagiaan babi adalah sebenarnya matlamat utama PigVille (bukan nama rasmi), kerana ia dipercayai haiwan santai mempunyai daging lebih lazat.
Menurut laporan media Cina, penduduk tempatan Zhangpu Village melakukan segala-galanya dalam usaha mereka untuk membuat babi berasa dialu-alukan di rumah-rumah mewah baru mereka. "Satu persekitaran yang baik akan membuatkan babi dalam keadaan mood yang baik dan memastikan mereka yang sihat, jadi iaitu logik bahawa daging babi akan menjadi lebih baik," Suining County rasmi Hu Juchun memberitahu China News.setiap vila babi dilengkapi  dengan mainan dan perabot untuk babi  bermain , serta kamera CCTV supaya mereka boleh dipantau pada setiap masa. Babi meninggalkan rumah mereka pada 8 pagi setiap hari, dan dibenarkan untuk bermain dengan babi lain, di dalam hutan berdekatan sehingga 5 petang, apabila mereka kembali ke kediaman mereka yang selesa.
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search