Skeleton Lake(Tasik Tengkorak.)?? pelik2

- 15.16
advertise here

Roopkund Lake adalah tasik glasier Himalaya di India. Juga dikenali sebagai "Skeleton Lake, ia adalah lebih daripada 16,000 kaki di atas paras laut dan ia terletak di lembah yang curam. Skeleton Lake dimaklumkan kepada dunia pada tahun 1942. Tahun itu, British" forest guard "terjumpa tasik beku dan kandungannya yang menakutkan. di tepi tasik, dia melihat banyak tulang rangka manusia.

Satu kajian telah dilakukan ke atas rangka mayat  untuk mengetahui asal usul  , dan menyebabkan kematian mereka. Kajian menunjukkan bahawa rangka agak lama dan telah berada di sana untuk jangka masa yang panjang. Tinggalan lebih daripada 200 rangka manusia telah ditemui, walaupun terdapat spekulasi yang lebih mungkin berada di bahagian bawah tasik.

 yang ditemui pada rangka dan hakikat bahawa tidak ada bukti penyelesaian. Semua rangka menunjukkan tanda-tanda telah terkena objek di kepala dan bahu , bulat tumpul. Ini adalah kemungkinan besar punca kematian. Itu tidak seperti peperangan, penyakit atau kebuluran. Para saintis membuat kesimpulan bahawa trauma disebabkan oleh hailstorm yang melampau.




                                                                                                                        
                                                                                                                                                                                                  














                                                     
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search