KLEFF 2012 Part 2 : The Actor

- 12.12
advertise here
As Salam semua

Move on to the next chapter. Chapter first, sapa tertinggal baca older post ok! ;)

Tak perlu Nora Danish mahupun Aaron Aziz yang berlakon. Cukuplah dengan beruang matahari, penyu, harimau, gajah, burung hantu dan hidupan laut sebagai pelakon utama. Tak perlu rumah banglo, projek billion-billion mahupun kereta-kereta mewah. Hanya pokok-pokok yang ditebang, sungai sampah yang mengalir lesu, balak-balak kering yang telah layu dan juga bajak-bajak konkrit sebagai latar tempat. Cukup membuatkan aku dan semua audiens menangis. Menitik air mata melihat kerakusan manusia. Ye, kaum dan jenis yang sama dengan aku. MANUSIA! 


film train
ini gambar bapa dugong yang dilanggar bot. sedih sangat bila tgk kecederaannya! 


Kalau aku tulis barang satu per satu apa yang aku rasa, nanti air mata jatuh lagi. Tak sanggup melihat mereka dianiya sebegitu. Ketika tu, aku doa untuk diberikan super power yang tiada tandingnya dan aku nak setiap jiwa rakus tu menangis sama melihat betapa kejamnya tangan mereka. Tanpa rasa bersalah, apatah lagi berdosa.

KLEFF banyak bagi mesej penting pada society. Aku, kawan-kawan dan semua yang datang untuk dua hari tu mempunyai satu niat yang sama. Iaitu untuk menyelamatkan bumi dan memelihara kelestarian alam sekitar! *ecewah. bunyik macam power rangers! Yes, kamilah power rangers. Walaupun usaha kami kecil, tapi kalau ramai yang lakukan... why not. Impian ni pasti tercapai. 


Green Fashion. 

hasil hutan yang sangat mengagumkan

ah-ha. Green Vibes One Circle Drum. Sangat mantap dan sangat syok!

Ini semua hasil buatan anak-anak orang Kuala Tanjung Kupang, Johor. home-Made based on tanah paya. Awesome. 

Tengok barang yang digunakan. Kreatif kan!


Old books never get alone. Always have their own fan!

masa ni aku join. syok woh!

I really hope that one day, semua orang alert dengan masalah alam sekitar ni. Alert je tak mencukupi, at least doing something. Mula kecik-kecik pun tak pe. Asalkan kau buat tu long lasting. Sapa lagi nak jaga bumi kita kalau bukan kita sendiri. Iye tak? Korang fikir lah sendiri. Sumpah, aku sedih tengok bumi kita sekarang. Kita ni kata je bertamadun, tapi sebenarnya tamak haloba. Selfish!









Advertisement
 

Start typing and press Enter to search