4 Perkara Yang Wajib Ada Di Blog Anda

- 03.28
advertise here

HOME

HOME ni page yang wajib ada pada setiap blog. Fungsinya nak memudahkan pembaca kembali ke ruang hadapan blog selepas selesai membaca entri di blog kita. Blog yang takde page HOME akan menyebabkan pembaca terus keluar selepas membaca entri dan ini merugikan UV korang.

ABOUT ME

Page ABOUT ME juga penting kerana menceritakan tentang biodata penulis dengan serba ringkas. Macam aku tulis profile tentang blogger. So, terpulanglah pada anda macam mana nak tulis maklumat diri tu. Fungsinya nak menyakinkan pengiklan dan pembaca tentang kredibiliti korang sebagai penulis blog. Lagi hebat korang lagilah bertambah yakin pembaca dengan penulisan korang tu.

CONTACT

Sebab perlu ada page CONTACT kerana nak memudahkan pembaca untuk menghubungi kita jika ada sebarang pertanyaan, bantuan dan sebagainya. Letak je profile facebook atau twitter. Jangan letak nombor handphone sudah la..nanti kena usha pulak..kekeke

SITEMAP


Fungsi page SITEMAP adalah untuk membantu pembaca mencari entri-entri terdahulu mengikut kategori atau abjad. Cuba tengok sitemap blog aku kat atas tu. Bila blog korang dah ada sitemap, entri yang ada di dalam blog akan segera di index oleh goggle.

So, kalau korang rasa 4 pages ni belum ada lagi dalam blog korang, elok la buat dengan segera. Kalau ada cadangan lain page mana yang wajib ada dalam blog boleh la tulis di ruangan komen. 
 
 
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search