Taubat Ramadhan Seorang Gay

- 17.03
advertise here
As Salam semua

Bulan ini bulan barakah. Bulan yang penuh pengampunan. Bulan yang mana setiap inci perbuatan kau jika disertai keikhlasan dan di niatkan kepada Ya Rabb maka pahala lah ganjaran yang bakal kau terima. Insya-Allah. Semua itu janji Allah. Dan sekali lagi Allah telah memberi kan satu kenikmatan kepada aku. Nikmat untuk membawa pulang seorang lagi anak Adam kembali ke jalan lurus-Nya. Hidup di dunia ini sememangnya penuh pancaroba. Tak kuat menepis ombak, mudah saje kau karam ditelan gelombang. Tapi kau kena ingat, selagi Allah itu yang kau ada... kau ada semuanya. Kau punya satu kekuatan yang tersangat luar biasa. 

Allah itu maha pengampun. Maha penyayang. Sayang-Nya tidak berbelah bagi pada kita hamba-Nya ini. Ingat lagi tak pada entry gay aku yang pernah membuatkan aku menangis satu masa dulu? Sekali lagi, hari ini Allah bantu aku. Sungguh aku terharu. 



Apa lagi kepuasan yang kau perlu ungkapkan bila mana seorang anak Adam telah kembali pulang ke jalan lurus. Allah Maha Mengetahui. Segala idea yang Dia berikan pada aku dalam entry tersebut rupanya memang memberi kesan kepada golongan-golongan ini. Syukur Alhamdulillah. 

Aku tetap teruskan doa buat insan-insan lemah seperti mereka ini yang masih ramai di luar sana. Aku harap mereka ikhlas mengubah haluan hidup. Aku harap mereka kuat dalam melawan nafsu. Dan aku juga berharap moga Allah permudahkan urusan anak Adam ini untuk berhijrah dan bertaubat. Amin. 



p/s: T____T bulan ini sungguh suci. 


Advertisement
 

Start typing and press Enter to search