Kolej Doktor-Doktor Kacak!

- 00.45
advertise here
As Salam semua

Pujaan hati nombor satu, Abang Dell yang kini telah arwah. RIP baby! 
Kalau korang nak tahu, habis semester lepas satu UM kecoh sebab dengar khabarnya semua budak-budak senior dah tak dapat duduk hostel lagi. Kolej-kolej hanya dibenarkan untuk pelajar junior. Sapa yang dah tahun 3 hingga tahun 4 jangan haraplah dapat kolej. So sad. Sungguh. Aku seboleh-bolehnya nak duduk dalam kampus je. Tak mau sewa rumah atau bilik ni. Ayah aku pun tak berapa setuju aku duduk luar kampus. Maklumlah, KL kan. Kalau nak duduk rumah teres, sewa mahal. Lagi-lagi kawasan Bangsar atau PJ tu. Kalau dekat Pantai Dalam pulak, kebanyakannya rumah flat. Lagipun kawasan tu, ramai warga asing. Tu yang ayah aku tak berapa setuju untuk lepaskan aku duduk luar. Kalau dalam kampus, keselamatan lebih terjamin dan segala keperluan macam laundry, cafe, wifi semua dah ada. 

First application aku, semua reject. Kiranya masa tu, aku memang dah dapat bayangan lah yang muka aku kena duduk luar kampus. Tapi tak putus asa, buat lah rayuan. Mengharap masih lagi ada kolej yang sudi terima aku sebagai warganya. Akhirnya hari ni, doa aku dimakbulkan. Pagi-pagi lagi dah check dah status rayuan aku. Berdebar jugak jantung. Dalam kepala dah terfikir-fikir, apa plan seterusnya jika rayuan pun gagal. 

Alhamdulillah, syukur pada-Mu Ya Rabb


Keputusan rayuan aku berjaya. Walaupun tak dapat kolej yang lama, Kolej Ungku Aziz. Takpe. Masih syukur sebab sekurang-kurangnya masih duduk dalam kampus. Tak lah risau mak dan ayah aku. Untuk pengetahuan, kolej ni adalah kolej budak-budak medik. Sebab terlalu dekat dengan PPUM. Pernah lah jugak usha kolej ni dulu. Makan kat cafe dia semua. Not bad lah environmentnya. Insya-Allah aku akan cuba berbakti pada kolej Ibnu Sina sama macam aku berbakti pada KUAZ satu masa dulu. Plus ada bonus, makin rapat lah aku dengan budak-budak medik. Eh, mana tau jumpa jodoh kan. Tak ke untung gitu??? 


Terus excited dah rasa hari ni. Rasa macam masuk kolej masa first year dulu. Terus plan nak deko bilik dan meja study cantik-cantik. Haishhhh, bila ingat pasal kampus...sedar tak sedar tinggal sebulan lebih je lagi duduk kat rumah. Lepas tu, sayonara!!! 



p/s: tiba-tiba terigat TV Show favourite kakak aku, House! 


Advertisement
 

Start typing and press Enter to search