Gathering Iftar Yang Sangat Memori.

- 10.57
advertise here
As Salam semua

Korang masih ingat tak satu persatu kawan-kawan zaman sekolah rendah mahupun menengah dulu? Aku percaya mesti ada yang tak ingat, kalau ingat pun mesti ada sebab-sebab tertentu macam dulu masa sekolah, dia pernah tercirit dalam seluar ke, atau pun masa kelas matematik dulu dia pernah kena denda kaw-kaw punya ke, tak pun mesti kau penah admire dia kan??? Hahahaha! Kantoi. 

Well, bila musim cuti semester macam ni, perkara pertama yang terlintas kat kepala aku adalah gathering bersama rakan-rakan sama main cop tiang zaman muda dulu. Satu satu muka kesayangan aku muncul dalam ingatan. Alhamdulillah, masing-masing berjaya dengan bidang tersendiri. Yang jadi akauntan, engineer, businesswoman, geologist, dokter, arkitek,polis, cikgu semua ada lah. Complete set. Kira esok lusa kalau aku ada hal apa-apa, insan-insan ini lah yang aku cari dulu untuk merujuk. 

Tadi, ada kesempatan untuk berbuka puasa bersama dengan kawan-kawan sekolah rendah aku dulu. Nama kelas aku dulu masa sekolah rendah 6 Setia namanya. Ada 41 orang pelajar. Ramai kan. Tapi itu tahun 2001. Untuk 2012, yang masih setia hanyalah 5 orang. Bukan kata yang lain tak setia, sibuk agaknya. Takpun malu kot nak join sama. Tak apa lah, mana yang ada. 

Walaupun hanya berlima, dua lelaki dan tiga perempuan je yang ada, tapi mulut kepoh nauzubillah. Ni kira kalau bawak majlis ni boleh gegar meja wei. Dengan gelak, dengan kepoh, dengan pot pet pot pet, dengan membahan sesama sendiri. Memang cukup. Yang lelaki dua orang tu jangan kau fikir dia pendiam, tapi bab troll orang nombor satu tu! Hahahaah.

Aktiviti pertama, haruslah berbuka puasa sama-sama. Alhamdulillah, dua set family meal licin bersih dikendurikan lima sahabat ni. Tanpa segan silu. Tanpa malu. Bila dah kawan, tak usah memalu lah kalau kau nak kokak kepala ikan kerapu tu. Buat macam rumah sendiri je. 


Kalau tahun lepas kiteorang buka puasa ala buffet, untuk tahun ni semua sepakat nak makan cara hidang. Tak banyak beza pun harganya. Alhamdulillah, percubaan pertama makan kat restoran ni berbaloi. Sedap dan murah. Kau nak tengok satu magic tak??? 



Yes, licin. Semua kenyang, semua menjilat jari. Lepas solat maghrib semua, terus plan aktiviti yang sesuai dilakukan. Orang lain solat terawih, kiteorang pulak pergi main bowling. Kalau bab bowling ni, aku memang awal-awal dah surrender lah. Dan jangkaan aku tepat, sememangnua aku Ratu Longkang. Entah apa malang entah, semua bola tak nak straight. Geram je! Grrr....


Last sekali sebelum balik, the ladies troll Adi. Seorang yang berlagak cool kononnya. Dia lupa mana letak kunci kereta, si Suhaila pergi nyorokkan dalam beg telekung aku. Ceh, bila dah macam tu, cool entah ke mana. Muka pucat lesi. Menggelabah gila-gila. Tapi tetap tu membahan aku sebagai ratu longkang. Puiii! ;) Siap warning aku lagi, tahun depan dia memang nak troll aku kaw-kaw. Siap sedia je lah! Hahahahaa

Adi-me-sue-biha

haikal hujung tu aka pemilik blog Kroniknya Dunia.
 *cubalah kau baca, nescaya kau akan rasa kronik jugak!


Walaupun kita tak selalu jumpa, tapi kenangan kita masa kecik-kecik tetap dalam ingatan. Kita tetap sama walaupun sekeliling kita beza. Kita tetap kawan walaupun susah dan senang. Sebab kita semua dididik untuk saling setia dan support each other. Insya-Allah ;) 

Akhir sekali, sekarang ni aku dalam mood bersyukur yang tak terhingga sebab mak dan ayah hadiahkan aku sesuatu yang sungguh aku tak terduga. Terima kasih banyak-banyak mak, ayah. Terima kasih jugak untuk Hero Pujaan Pertama aku, Dell yang sungguh banyak berjasa. Juga Hero nombor dua aku, Si Cenonet HP




p/s: Rindu zaman kecik dulu. Zaman main cop tiang! 






Advertisement
 

Start typing and press Enter to search