Blogger Bercinta Dengan Isteri Orang!

- 10.14
advertise here
As Salam semua

Masih ingat lagi tak, kisah percintaan terlarang antara aku dan seorang blogger famous ni? Sehingga sanggup ku renang sungai dan lautan meredah jam Kluang-Batu Pahat semata-mata nak jumpa kongsi ketawa dengan dia. Hehehehe. Cik Puan Bunga lah sapa lagi. Kepochi yang kalau kau dengar ketawa dia, kau pun boleh gelak sama. Tak jauh beza pun gelak dia dengan gelak Kiah Propa tu.

Sebelum aku exam hari tu, Cik Puan Bunga ni mengidam benar nak makai baju Superman lah, Transformer lah, Hard Rock Cafe lah, Justin Bibior lah... padahal tu semua outdated kan? Tapi dah orang jenis ketegaq. Kau bising macam mana pun lah, fanatik tetap fanatik. Jadi, sayang punya pasal, layankan lah orang tua tak berapa muda ni! Kihkihkih. Boleh baca pengembaraan aku mencari barang rare tersebut kat sini. Memang super duper gigih. Macam aku cakap, basah ketiak woi! Tapi usaha aku berbaloi.


Hari minggu yang lepas, pembuktian cinta telah berlaku. Si dia datang ke Kluang dengan kekasih hati nombor satunya untuk ber'mesra' dan berkenalan dengan aku. Kekasih ciliknya, Adam Irfan Xaharis tidur, lambat sangat tunggu mamanya make-up. Bila dikejut mahu taknya budak tu mengamuk kan. Jadi terpaksalah tinggal dengan nenek. Alaaahai. Rindu gila kot aku dengan budak muka K-Pop tu.

Abang Izal senyap je makan sambil senyum sikit-sikit bila kiteorang memekak macam sepuluh tahun tak jumpa. Sorry Abang Izal, isteri anda sayang saya lebih sikit masa tu!Kehkehkeh. Cik Puan Bunga pulak asyik buat perangai manja dia. Potongkan ayam lah, suap-suap lah. Memang mencabar iman aku sebagai orang bujang ni. Jeles ai you! Memang sahih lah, Abang Izal penyabar. Kalau aku dah lama dah kena CPB ni. Heheheh!
Abang Izal sopan je. Bini dia? Kau tengok sendiri lah.
Abang Izal belanja. Terima kasih!
Aku dengan CPB kalau tak bergosip tak sah. Tapi kami sahut cabaran Abang Nara, bergosip secara berhemah. Makanya, kami bukanlah mengumpat mahupun mengata. Cuma membincangkan hal-hal duniawi dan perilaku manusia yang Masya-Allah, dasyatnya tak terkata. Selain tu, apa lagi. Haruslah pinjam bahu dan telinga dia seminit dua, buat menadah kisah suka duka kehidupan aku ni kan. 


Tercapai jugak CPB nak merasa pakai baju superman dia tu. Aku cuak jugak manalah tau kalau terlalu besar saiznya. Tak pun terkecik ke. Naya je beli mahal-mahal tapi tak dapat gembirakan hati kesayangan. Puas aku berdoa supaya baju ni boleh buat CPB senyum happy. Rupa-rupanya.... bukan senyum je... ketawa mengekek pun ada! Bahagia aku tengok dia bangga dengan hadiah aku yang tak seberapa tu.



Dan sebagai menambah bahagia aku lagi, akhirnya baju Superman sangat anggun dipakai CPB di hari sukan kecil sekolahnya. Walaupun hanya barangan uptown, di tambah pula baju tu hanyalah untuk bau-bau masam peluh bersukan, tapi disebabkan baju tu penuh kasih sayang semuanya nampak awesome kan! Awesome macam kami berdua lah! 



P/s: Balik KL sekejap. Ada urusan. Malasnyaaaaa lahai.... 




Advertisement
 

Start typing and press Enter to search