Kura-Kura Naik Bas, Naik LRT, Naik Teksi Balik KL! Hebat Tak Si Kontot?

- 19.15
advertise here
Salam semua

Aku tak ingat sama ada aku dah kenalkan kat korang tentang Kekasih Hati aku yang baru atau belum. Puas aku dok belek-belek entry lama, tapi tak jumpa. Mungkin belum kenalkan agaknya. Kekasih Hati aku yang baru ni comel je. Aktif, badan pun tough. Namanya Si Kontot. Kehkehkeh. Si Kontot ni kura-kura lah! Pengganti kepada anak-anak ikan yang aku bela satu ketika dulu. Boleh KLIK SINI. Anak-anak ikan aku umur mereka tak berapa panjang. Mungkin kurang oksigen agaknya. Jadi, untuk hilangkan boring bercuti 4 bulan, aku beli lah sekor kura-kura ni.

My cutie lil pet, Si Kontot
Masa first week aku ke kampus, aku tak bawak Kontot. Jadi, public holiday yang lepas aku balik Johor dan aku angkutlah Si Kontot ni ke Kuala Lumpur. Amboi, suka gumbira bukan main. Part yang paling seronok, aku bawak Kontot naik bas, naik train, naik teksi. Kihkihkih...travel habis! Banyak mata yang memandang, lagi-lagi dalam bas. Sebab aku letak Kontot kat tepi tingkap bas. Excited gila Si Kontot. Nasib baik tak meragam. Aku siap rakam lagi, ke-excited-an Si Kontot.
Ni masa dalam bas. Letak tepi tingkap bas


*maaf untuk ketelengan kepala korang ketika melihat video*

Part yang paling best kan, Si Kontot ni pun macam orang jugak. Bila aku sampai kat UM tu, malamnya dia tidur awal. Mungkin kepenatan travel kot. Kalau kat rumah, pukul 11-12 masih lagi main lompat-lompat. Terjun dalam air. Tak reti diam, than bila pagi esok..bilik aku kan berhadapan jalan raya, aku bukak langsir... Si Kontot betul-betul teruja. Dia macam tertanya-tanya, dia berada di mana....

Where Am I?
Woaaah....I'm in KL yo~
Si Kontot memang betul-betul menambat hati aku. Sangat aktif. Tergolek-golek dalam air. Gigih lompat sana, lompat sini. Baguslah sebab Si Kontot membesar dengan sihat dan cepat. Si Kontot akan menjadi peneman aku study untuk semester ini memandangkan KEKASIH GELAP aku di Kolej dah tak bersama lagi. Sedih.  Agak-agak terlalu besar dan tak larat nak bawak balik Kluang, aku lepaskan kat kolam Dewan Tunku Canselor tu boleh?? 


p/s: Sekali tengok, Si Kontot macam Ninja Turtles bila berdiri...
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search