Peliknya mimpi aku?

- 21.34
advertise here
Salam semua!


Aduh, susah sangat nak menterjemah apa yang aku rasa ni Sesuatu kepelikan telah berlaku kepada aku!
Malam tadi, sekali lagi aku mimpi sesuatu yang sangat pelik dan menyebabkan banyak persoalan dalam kepala aku. kadang-kadang mimpi ni boleh buat aku takut. rasa cemas dan macam-macam lagi perasaan tak sedap hati.
memang ada yang kata mimpi ni sekadar mainan tidur, tapi dari pengalaman aku mimpi boleh jadi satu kenyataan. mimpi menjadi realiti. sebab tu aku jarang pandang ringan pada mimpi-mimpi aku. aku gak pernah terbaca satu artikel seorang doktor dari Rush University Medical Centre, Chicago USA yang mana beliau cakap mimpi ni merupakan satu RESET BUTTON pada manusia dalam pengaturcaraan semula mood manusia. huisshhh apa ni? aku pun tak paham sebenarnya!


tak kesalah apa definisi mimpi yang sebenarnya, cuma sekarang ni aku nak share ngan korang semua apa yang aku mimpikan malam tadi. secara overall aku leh conclude kan yang aku kerap sangat bermimpi tentang ikan! malam tadi pun aku mimpi ada kaitan dengan ikan.....cuma malam tadi ada kelainan sikit.
Malam tadi, aku bermimpi aku nampak ada banyak kapal layar dekat sebuah lautan yang luas. kapal layar tu semuanya menghala ke kanan dan nampak ombak yang sedang bergelora.....






lepas tu bila laut dah bergelora.... aku nampak ada banyak ikan yang ada kat pasir pantai tu... terlalu banyak dan besar-besar. ada sekor dua yang aku ambil dan aku belek-belek. waktu dalam mimpi tu pun muka aku kehairanan dengan apa yang berlaku. dan seolah-olah ketakutan. 







tapi dalam banyak-banyak ikan tu, ada seekor ikan yang cukup pelik yang mana ikan tu dah mati. ikan tu cukup besar. ikan tu mati dalam keadaan mulutnya terbuka. dan yang peliknya, dalam mulut ikan tu ada ikan lain, dan dalam mulut ikan lagi satu tu, ada ikan lain yang bersaiz kecil. so kira cam ikan besar makan ikan sederhana , ikan sederhana mkan ikan kecil.






than bila aku tersedar dari tidur, aku pun dengan gigihnya mencari apa maksud mimpi berkaitan ikan ni kan. bukanlah kata percaya atau tidak tapi aku terpikir kenapa mesti mimpi yang serupa berulang banyak kali kan? mesti ada sesuatu. than, google punya google.... aku jumpa satu artikel yang ditulis oleh orang indonesia mengenai perihal bermimpi tentang ikan:


Berikut ini adalah tafsir mimpi / arti mimpi / makna mimpi mengenai "Ikan":
Bermimpi mendapatkan ikan mas hitam. Artinya, akan mendapatkan rejeki dalam waktu dekat.
Bermimpi mendapatkan ikan mas merah. Artinya, akan ditimpa kesialan.
Bermimpi menangkap ikan. Artinya, akan memperoleh uang, tetapi cepat habis.
Bermimpi menangkap ikan dari air jernih. Artinya, usaha akan berhasil.
Bermimpi menangkap ikan mas. Artinya, nasib mujur menyertai kita.
Bermimpi melihat ikan mas. Artinya, akan muncul pengantin yang kaya.
Bermimpi makan ikan. Artinya, akan memperoleh uang yang halal.
Bermimpi makan pepes ikan mas. Artinya, akan memperoleh uang yang banyak.
Bermimpi memancing ikan. Artinya, akan mendapatkan rejeki.
Bermimpi melihat seekor ikan, terlebih lagi ikan duyung, sedang terapung di lautan. Artinya, akan sukses dalam perkawinan atau percintaan.
Bermimpi melihat orang menangkap ikan. Artinya, akan memperoleh keseimbangan batin.
Bermimpi melihat ikan paus. Artinya, kita mengkhawatirkan suatu masalah. Bisa juga sahabat dekat kita akan pergi.
Bermimpi melihat ikan besar. Artinya, ada peningkatan keuangan.
Bermimpi melihat ikan kecil. Artinya, hati akan kecewa.
Bermimpi melihat sumur ada ikannya. Artinya, akan mendapatkan kebaikan.
Bermimpi melihat ikan sedang berenang. Artinya, akan mendapatkan rejeki.
Bermimpi melihat ikan bisa terbang. Artinya, pekerjaan mengalami sedikit kemunduran.
Bermimpi melihat ikan yang sudah kering hidup kembali. Artinya, pekerjaan atau usaha yang sebelumnya kurang menghasilkan, kelak akan maju pesat.




terus terang aku katakan yang aku sendiri tak taw nak kategorikan mimpi aku ni termasuk dalam mana. bila aku tengok ramalan mimpi yang ditulis kat atas tu, aku tengok kebanyakannya membawa makna yang baik-baik. dan aku juga berharap seperti tu. janganlah ada benda-benda yang tak baik berlaku kan..... so sapa-sapa yang idea atau yang pernah mengalami mimpi yang seakan-akan sama kongsi sket cite dan maksud mimpi aku tu! hehee... thanks~
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search