Penangkap Gambar Tegar, Itu Saya!

- 22.28
advertise here


Alhamdulillah

dah selesai pun register 2nd year subject! Semoga tahun 2 ni dapat saya tempuhi dengan tenang dan tanpa banyak dugaan! wish me all the best k....

Malam td, saya bawa blog sy jalan2.... (*blogwalking*) hehehe!!!
dan tiba2 sy terjumpa satu contest yang sgt menarik.
al-maklumlah saya ni kan penangkap gambar tegar, jadi rasa cam rugi je kalau lepaskan peluang ni.
nak kata hebat tu tidaklah, tapi OKEH laaaa!!! hehehe

so, saya pun decide utk masuk ini....

CONTEST GAMBAR BEST by ASADA



setelah saya meneliti semua pic yang ada dalam folder, beberapa keping gambar yang ada high-value saya taruhkan....


Monumen Kubah As-Sakhra
Lokasi: Taman Tamadun Islam, Kuala Terengganu





Ceritanya:

Mata saya sangat kagum dengan seni bina Islam ni. Seni khat di sekelilingnya bagi satu impak pada setiap mata yang melihat. Rasa terpukau. Hati saya betul2 rasa rindu pada Rasulullah dan jiwa saya mengajak menjejak kaki ke sana. Saya terkenang sejarah kehebatan Islam satu masa dulu. Saya teringat pada tokoh-tokoh Islam yang pernah saya belajar dulu. Pada saya. kubah ini bukan sahaja melambangkan kehebatan seni bina Islam tapi turut menjadi simbol bahawa Islam merentas masa dan zaman. Kubah ini teguh seteguh hati saudara Islam kita di sana. Dan tiba-tiba saya juga terfikir, nasib Kubah As- Sakhra ni pada masa depan anda kita tidak berusaha mempertahankannya....


haa... nilah penyertaan saya! harap diterima dan moga ada rezeki saya!

* Kalau ada rezeki, saya ingin menziarah bandar-bandar sejarah Islam.




Advertisement
 

Start typing and press Enter to search