Masih Aku Ingat

- 01.25
advertise here

tengah dok belek2 semua folder picture yang ada dalam laptop saya ni
tiba-tiba saya terpandang satu gambar

gambar yang mengingatkan saya tentang bagaimana utk hidup di Universiti

* harap2 jangan gelak ye tgk pic ni....







this spirit sy tulis on the 1st week sy kat sana.
masa tu tgh nanges2 homesick....
sampai kan sy terfikir nak quit dr study!
* dan waktu tu sy sedang dilanda satu masalah yang teruk!


sy masih ingat waktu tu malam. kawan2 lain semua kat dewan sbb tgh orientasi
tp sy mintak permission utk balik bilik rehat sbb sy tak sihat.
dan dalam bilik tu, sy meraung & menangis puas2.
sy tak taw macam mana nak sesuaikan diri kat u masa tu.
macam mana nak study kat u dan macam2 lagi sy pkir.

dan
ketika tu, tb2 sy rasa sy perlu cari semangat baru.
sy tulis kat kertas kata2 semangat dan sy tampal kat soft board sblh katil sy.
tak kesa la orang nak kata ape sbb time tu sy betul2 down

ini cara saya utk dapatkan semangat. saya pasti stp orang adalah berbeza-beza caranya. tak kesalah macam mana, asalkan jangan buat benda yang bukan2 dan melanggar syariat kalau ye pn nak dapatkan semangat!

Alhamdulillah
makin lama sy dah dapat sesuaikan diri.
kenangan ni sy tak akan lupa smpai bila2
dan

kata2 semangat tu ttp dalam kepala sy!

WAKE UP LAWYER!

* hukhuk2! terharu! =,(
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search