Sehari Yang Padat ( 27.04.10 ) korang bacela yer...

- 21.18
advertise here
Malam semalam ( 27.04.10 ) adalah malam yang sibuk buat aku dan isteri. Angah demam, pastu muntah2 dalam kete lepas pick up dia dari rumah baby sitter ( aku tak amik pun gamba dia muntah..sian ). Lepas ni, nak gi klinik balik...
Seperti biasa, sampai di rumah Along tak citer banyak...terus bukak cd 'ANG-ANG' dia ( Doraemon la tu )...dia pasang sendiri cd tu kat player...bijak betul anak aku ni...
Aku plak terus menuju ke meja untuk makan dan Angah bingkas bangun mintak makan....aik??tadi bukan main diam lagi...
Along pun sama...sanggup tinggalkan ANG-ANG dia tu...
Suapan buat Angah yang ke 28 ( ibunya yang suapkan...aku suap Along )
Majlis pemakanan kami diperhatikan oleh bodyguard aku, Pak Tam a.k.a Black..mungkin takut ada lipas lalu ke, tikus ke atau ulat gonggok ( anak buah aku panggil ulat gondong..ntah dari mana dia dapat perkataan tu )...Mata dia memang macam tu...poyo...
Lepas majlis pemakanan selesai, aku pun gi klinik...kelihatan isteri aku sedang mendaftar....
.....dan ada satu makhluk kecil melintas di depan aku....dalam gamba ni Along ke Angah aku pun kompius..
Rupa2nya kedua2 makhluk kecil ini tengah ber'camping'..Tent ( khemah ) telah disediakan oleh pihak penganjur ( klinik )
Masa untuk berguling...aik??tadi demam
Angah ( kanan ) yang demam kelihatan ceria...Along yang tak demam kelihatan paling ceria...
'Angah, Doktor da panggil la....'
Doktor nak cek tekak dan mulut Angah dulu...aku amik gamba ni selamber jer dpn doktor...nasib baik dia tak tanya...kalau dia tanya, aku akan suruh dia jadi follower KAKIMOTONG ni...kalau dia tak nak, aku paksa gak....
Doktor cek dada dgn belakang Angah...Nafas Angah macam kerbau kata doktor... ( main2 je lah...takkan doktor nak ckp camtu...)
Pas tu main balik....
Sampai jer kat umah, Angah pun makan ubat...isteri aku yang bagi...tengokla ibu goncang ubat tu,,,nasib baik tak terpelanting....
ready.....
Goooo.....!!!!
sambil tu, Along menyambung kembali ANG-ANG nya....
Bodyguard aku memerhatikan dari tepi Angah....
'Bu, Along pun nak Bu...'
'Ye laaa....ibu bagi sket jer yer....'
Siap ade bunyik tu...'AAuummm...'
Upacara ubat dah selesai...skang masa untuk tidur...!!! Hero pun da ngantuk...Babai Hero....Selamat Malam.....
Masa on d way naik ke bilik tidur, bodyguard aku ni ajak main...dia gigit2 kaki aku...aku cakap Piirraahhh...time aku nak tido baru ko nak ajak aku main yer...main esok jer...
Upacara tidur baru bermula....kedua2 makhluk kecil ni merengek2 mintak susu...nak jatuh siling rumah aku dibuatnya...Angah buat aksi hentak2 kaki, Along buat aksi head banging...lokasinya di dalam buai...bantal kat bawah buat adalah untuk protection takut2 diorang jatuh...lebih2 lagi kalau jatuh kepala dulu...jgn buat pasal oooiii....
Aksi hentak kaki Angah da selesai...
Aksi head banging Along pun da habis..bear tu adalah kepunyaan isteri aku masa dia kanak2 lagi...skang turun temurun jatuh ke tangan Along...
SYYYHHHH....!! Angah dah tido....cepat betul dia lelap...
Along pun da tido....selamat malam....ayah nak gi gosok gigi jap...
Lepas aku balik ke katil, si Along bole cak aku balik...eeee..gerammnyaaa....
Setelah menyedari permintaannya tidak dilayan, bodyguard aku ni mencari isteri aku sebagai sasaran...tempat dia membuat latihan menggigit tangan dan jari....
Along da tido...betul atau wayang ni????
Selang 5 minit, tiada sebarang bunyi dikeluarkan dan hanya tangan Along yang kelihatan terkeluar dari buai...da tido la tu maknanya....
Sebelum tido, isteri aku sempat bagi bodyguard ni susu...oooo....patutla dia gigit2 orang tadi....nak susu rupanya....ciannyer...
Tau2 jer Hero pun muncul....aik??ingat da tido....agaknya bau susu tu menyumpit2 lubang hidung Hero agaknya...tak bley tahannn....
Selamat malam...aku pun nak tido...besok ada banyak lukisan pelan yang aku nak kena siapkan...nak submit bagi kat arkitek...kerja2 aku korang takkan bley buat punyer...kalau nak tahu aku kerja ape, korang gi la kat http://rahsiamembinabangunan.blogspot.com/ dan jgn lupa jadi follower aku skali...
Selamat Malam....
28.04.10 ( 6am )
Along dengan bear dia...
Angah tengah mimpi lagi...demam dia da susut skit da...alhamdulillah...
Keadaan Along ketika aku baru lepas mandi....
Ni la kak ita, baby sitter aku...sorila gamba ni gelap sket...Ok...ayah dan ibu nak gi keje...babai..
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search