Adakah Anda Blogger Yang Sombong?

- 05.14
advertise here
 
Dalam dunia blog ni dikatakan ada sesetengah blogger yang bersifat 'sombong' terhadap blog yang mempunyai status blogger picisan..yalah, blogger yang baru nak kenal dunia blog, mempunyai pagerank rendah, alexa rank yang tak berapa cantik dan trafik sederhana selalunya tidak akan dilayan. Persoalannya betul ke ada blogger yang bersifat macam ni?

Bukan nak jealous dengan kejayaan blogger yang sudah dapat awards dan menjana puluhan dan ribuan ringgit melalui blogging sebab diorang pun dah habiskan banyak duit untuk capai ke tahap tu..cuma macam blogger yang baru ni, yang hanya tahu setup blog dan menulis entri kadang-kadang memerlukan kepakaran daripada blogger yang berjaya tapi seolah-olah tak dilayan je.

Harap-harap blogger yang dah berjaya tu jangan lupa blogger baru seperti kami ni..hahah. Bila kita dah berada kat atas tu, jangan sombong dan memandang rendah kepada blogger yang baru nak bertatih dan merangkak, baru nak belajar sebab diorang pun nak jana pandapatan sampingan dari blogging ni. Kalau tak pun, nak jalinkan persahabatan dengan kita. Tanpa support diorang siapa la kita pada hari ni. Apapun, biar orang sombong dengan kita tapi jangan kita sombong dengan orang.

Buah limau buah kedondong
Makan sebiji rasa macam nak lagi
Kalau jumpa blogger sombong
Terus join atau removekan diri? 

P/s : Adakah korang blogger yang sombong atau blogger yang peramah :)
 
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search