Pengkebumian Paling Mewah Di Dunia..

- 07.06
advertise here
funeral00
Pada 4 Mac, 2011, pengebumian hebat telah diadakan oleh enam jutawan perniagaan di Wenling, China timur Zhejiang untuk ibu mereka yang meninggal dunia. menggunakan sembilan limosin Lincoln, orkestra seribu orang, dan 16 buah meriam salvos api. Jumlah kos pengebumian adalah lebih daripada 5 juta yuan, atau AS $ 770,000.

Antara berpuluh-puluh ribu orang yang datang ke pengebumian untuk takziah ekspres, ramai di antara mereka tidak kenal Almarhum. Ia dikatakan bahawa sesiapa yang datang akan menerima sekurang-kurangnya 200 yuan (AS $ 30).

Pengebumian telah diadakan di taman permainan sekolah tinggi tempatan.  Jumaat, 4 Mac bukan cuti umum, pelajar di sekolah yang mempunyai kelas semasa pengebumian. "Sejak kelas kedua pada waktu pagi, Kami terpaksa memasang telinga untuk benar-benar mendengar apa yang guru telah bercakap, "kata seorang pelajar nama keluarga Li. Pelbagai P.E. kelas dibatalkan.

 Ramai yang berkata bahawa ia tidak salah untuk kanak-kanak untuk memenuhi kewajipan mereka, tetapi seperti perarakan adalah benar-benar over-the-top, walaupun jika seseorang mempunyai wang untuk membakar, seseorang itu perlu menghabiskan dengan cara ini. Sebaliknya, wang itu boleh didermakan kepada badan amal bagi orang-orang yang memerlukan.

Objek terbesar kecaman awam adalah sekolah, yang menawarkan taman permainan untuk pengebumian. Seorang pengguna bersih yang pergi oleh nama "Xiaoshunzi" (小顺子) berkata, "Sekolah adalah tempat untuk mendidik dan memupuk orang. Sekarang mereka kucar-kacir dengan ini. Adakah mereka mempertimbangkan kesan buruk terhadap pelajar? Lembaga sekolah tidak bertanggungjawab tidak boleh membebaskan diri daripada menyalahkan. "

Kemudian ia berkata bahawa naib presiden sekolah telah dipecat.

funeral01funeral02funeral03funeral04funeral05funeral06funeral07funeral08funeral09funeral10funeral11
funeral12funeral13sumber
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search