Makan Burger MCD Takde Effect Pun Kat Gaza

- 21.21
advertise here

"Apasal nak kaitkan MCD dengan Israel..MCD free? rugi kalau tak ambik "

"Ala makan burger je..takde effect kat Gaza pun"

"Boikot produk Yahudi ni satu langkah yang bodoh. Ekonomi kita jugak yang terjejas nanti. Anak-anak muda negara kita yang hilang peluang pekerjaan. Lagipun berkesan ke kat mereka kalau kita yang boikot?"
 

**************************************

Percayakah korang ini ada ayat yang biasa keluar daripada mulut orang kita apabila diajak untuk memboikot barangan Israel seperti MCD tetapi tidak boleh terima hakikat apabila disogok dengan MCD free? Ramai kata nak boikot padahal berebut rebut beratur nak dapat MCD free.. kalau korang nak tau orang kafir pun ada yang BOIKOT MAKANAN HALAL sekarang ni. 


Pernah dengar orang kata MCD Malaysia bukan syarikat di bawah Israel tapi syarikat ni sokong zionis...5% duit francais dibayar kepada Israel...5% tu mungkin tak banyak mana tapi MCD ni bukan baru ditubuhkan..dah lama...jadi fikir-fikirlah. 

Aku pun pernah makan MCD sebelum ni tapi rasanya burger ramly kat tepi jalan dengan burger bakar lagi sedap. Kita tak boleh nak pergi serang Israel, hanya ini saja kita mampu lakukan..doa dan boikot barangan Israel. Bila semua pakat boikot, ekonomi Israel akan tergugat. Dan kalau betul-betul nak boikot bukan setakat MCD je, say no to MILO, MAGGI, NESTUM, NESCAFE, COFFE MATE, BABY FOOD,CEREAL,BLISS, icecream DRUMSTICK. What else?

I can live without Milo since I am not a fan of milo. Lebih suka teh tarik..hehehe. Actually benda ni kena practice secara slow and berterusan. Whenever rasa nak beli, kena fikir saudara islam kita di Gaza. Pray for Gaza :)

Advertisement
 

Start typing and press Enter to search