Interior Designer Untuk Sehari

- 12.01
advertise here
As Salam semua

So busy. Ceh, poyo sangat kan mula ayat kat blog dah cakap busy. Macam ko sorang je busy, Ateen. Ramai lagi orang yang busy. Tak kecoh pun. Kehkehkeh. 

Tapi series wei, last week aku busy. Terkangkang aku melangkah sana sini menyiapkan apa yang perlu. Sampai tidur kat office balik rumah 3 pagi. Workaholic gila kan aku? Bangga mak ayah aku ni kalau dengar anak dia rajin gini demi mencari sesuap nasi. Ecewah. 

Last week, aku terlibat dengan satu Simposium SLIM. Ceh, nama je dah psycho aku. Ni bukan simposium ubat kurus ke, downline ke mahupun sistem piramid. Never! Tapi ni Simposium Sustainable Live In Malaysia 2012. On the day, aku ditugaskan as Exhibition Manager. Kononlah ada jawatan kan, padahal kuli juga. Aku dengan kawan aku, nama Akmal kena jaga bahagian Exhibition Hall. Hall yang diberikan pada kami sangat besar. Lebih kurang 2-3 kali ruang dewan sekolah. So, first step adalah macam mana nak susun atur semua barang, dan flow perjalanan candidates. Cabaran tu kan. Ye lah tak mahu nampak kosong sangat. 

Setelah bincang dengan partner dan mereka yang bertanggungjawab, Alhamdulillah ruangan tersebut daripada kosong telah dihias dan dipenuhkan dengan jayanya. So Awesome. Sampai sekarang aku masih kembang lagi bila fikir kejayaan dan pencapaian yang aku buat tu. Walaupun tak seberapa, tapi berjaya jugak lah segmen Deko Bersama Eric Leong aku tu kan. Hehehe. Korang mesti teruja kan nak tengok. 

Ni paling aku impress. I realllllly in love with that roses. At first, the team kata biar meja kosong. Tapi aku tak setuju. So here it is.
Gubahan my bff, Akim. 
Ini di set-up oleh Banana Cafe. Cafe ni ada sesuatu yang menarik tau! Tunggu.... 
Nampak tak that view. Sangat awesome. Aku memang suka corner ni. 
Ni dia. Masterpiece Banana Cafe. Ni adalah gubahan Zhang Toi, the famous designer tu. Cafe tu milik dia 


Ini Green Scape, model 3D pemenang masa KLEFF 
A peek of one corner
Ada pameran gambar pemenang Green Photography. Awesome!

Yang ni Green Fashion.
Lagi satu yang sangat aku suka adalah tang makan. Kalau korang nak tahu, Banana Cafe adalah hak milik Zhang Toi, pereka fesyen terkenal tu. Apa yang aku kata menarik adalah, on the day merupakan first time dalam hidup aku makan, makanan vegetarian.  Aku impress sangat sebab vegetarian tu bukanlah semata-mata sayuran. Ada satu lauk ni dia tulis as Curry Chicken and Potato. And them, I'm wondering. Vegetarian kan tak makan daging. So macam mana kari ayam ada? Rupanya, they just make imitation chicken meat. Dorang gunakan tauhu kering dan letak rasa ayam to taste it like the real one. So clever kan! Jadi, masa makan tu, memang rasa macam ayam lah. Sedap. Dan yang aku perasan, makanan vegetarian ni lebih cepat kenyang berbanding biasa. Sedapppppppp lah!!! 


no one could resist this! 

Yang kuning hujung ni tauhu kering yang diberi rasa macam fillet fish

Yang molek-comel-bijak belaka ni semua volunteers yang diletakkan bawah aku. Mereka memang awesome.
Kepala sama ting-tong macam aku jugak. Heheheh ;)
Ni krew Banana Cafe yang sangat baik hati, ringan tulang, sporting dan mesra alam. Aku kena jaga jugak hubungan dengan dorang. Baru seronok bekerja kan!

Yes kami gembira nampak makanan! Kau ada?? hahahaha

Ada lagi yang aku bangga. Korang masih ingat tak Sakura Blossom Guests Book Project aku a few weeks back? Kau tau, aku sangat bangga bila GB tu digunakan sepenuhnya untuk kebanyakan acara-acara besar UM Cares. Dengan initial IA kat bawah tu, fulamak. Bangga. Semua orang puji dan cakap kreatif. Siap ada mintak sekeping bawak balik. Heheheh! ;) 







Ah-ha. Untuk booth UM Cares pulak, aku decorate simple tapi bagi impact lah kat participant. Aku memang suka catchy-things ni. Barulah orang tertarik dan nak tahu lebih tentang apa yang kita buat kan?








Last but not least, aku memang berpuas hati dengan semua kerja volunteer yang aku buat on the day. Sangat impress dengan team yang diberikan. Dan memang kalau takde supporters seperti mereka, exhibition hall tu akan jadi lesu dan tak meriah. Alhamdulillah, semua berjalan lancar dan participant pun suka.




Dan inilah pereka dekorasinya. Ecewah! Mana tau lepas ni ada orang berkenan kan nak hire aku as Interior Designer. Kahkahkahkah ;) Tapi, sungguhlah it was a reallllly awesome experience! Bangga wei bila nampak hasil kerja dan idea kita digemari orang kan.

Big boss kah? 
assistant yang pok-pek-pok-pek

i <3 data-blogger-escaped-job="job" data-blogger-escaped-my="my" data-blogger-escaped-nbsp="nbsp">




p/s: teringat Eric Leong pulak...



Advertisement
 

Start typing and press Enter to search