Selasa, 31 Maret 2015

Video Ngeri! Jenazah Jatuh Dari Keranda Menjadi Bahan Gurauan.



Video jenazah jatuh dari keranda menjadi bahan gurauan sejumlah orang. Peristiwa itu dirakam dan disebarkan di youtube dengan tajuk "IS The Most Wrong Video You Will See? Cadaver Falls Out Of Coffin ". Video itu dimuat naik oleh akaun Go News pada 30 Mac 2015.

Bahkan media massa dari luar negeri, Mirror.co.uk mengira rakaman itu nyata. Dalam artikelnya Mirror.co.uk memberi judul "Body falls out of coffin during funeral procession as shocked mourners watch in horror". Dalam berita tersebut, Mirror.co.uk menulis upacara pengebumian itu terjadi di salah satu perkampungan di diluar negara mengejutkan.Video itu memperlihatkan ketika keranda yang dibawa orang ramai sehingga jenazah palsu itu jatuh ke jalan raya.




Resepi Nasi Ayam Versi Blogger Tanpa Cukai GST


Sempena 1 April hari ni, selamat menyambut hari GST Semalaysia la ye. Harga petrol naik, barang-barang kena cukai, termasuklah la top up sekali.Yang tak tahu makna GST atau dalam bahasa Inggeris Goods and Services Tax adalah sejenis cukai di mana apa sahaja barang dan perkhidmatan yang digunakan oleh pengguna akan dikenakan cukai. Harga barang dan cukai cepat je naik..aku pun nak naik jugak la, naik angin, naik minyak.

Nak makan pun kena GST jugak. Mujur ada nasi Nasi Ayam Versi Blogger Tanpa Cukai GST ni..hehe. Untuk breakfast, biasanya beli nasi ayam atau nasi lemak jual kat gerai tepi jalan. Murah dan sedap. Sebungkus nasi ayam dijual dengan harga RM 2.00, sama jugak dengan nasi lemak. Air masak sendiri je kat rumah..jimat.

Nasi ayam RM 2.00..beli 2 bungkus baru kenyang..hehe

Sekali sekala makan nasi lemak pun sedap jugak.

Untuk makan tengahari dan malam, beli barang basah kat kedai pastu masak sendiri. Sekarang ni zaman kena berjimat. Gaji naik sikit tapi harga barang naik berganda-ganda. Yang atas tak berapa nak rasa. Yang susah lagi bertambah susah. Macam petrol, walaupun harga naik, nak tak terpaksa beli dan guna jugak. Yang terbeban rakyat..hurmmmm.

Blogger bila nak kena GST ni..panas line sikit..hehehe
 

Wow! Lelaki Ini Berkahwin Dua Beradik Kembar Ini Serentak.



Lelaki di Wilayah Samut Songkram, Thailand mengaku susah untuk memutuskan siapa yang akan dikahwini dari dua gadis kembar yang hampir dengannya.

Winchaou Tao, nama lelaki itu, mengaku sudah berkawan sejak kecil dengan dua beradik kembar tersebut. Ketiganya sempat berpacaran selama beberapa tahun, namun belum boleh membuat keputusan siapa yang akan dikahwininya.

Winchaou tidak ingin menyakiti salah adik beradik kembar tersebut dan akhirnya memutuskan untuk menikahi keduanya sekaligus dalam satu majlis perkahwinan. Si kembar pun mengaku merasa sangat bahagia dengan keputusan yang dibuat oleh Winchaou.

Bagi gadis kembar tersebut berkahwin dengan Winchaou adalah impian sejak masih kecil. Awalnya keluarga sempat merasa pelik dan janggal, namun si lelaki mampu meyakinkan ibu bapa si kembar.

Pengantin unik itu berkahwin di tahun 2011 lalu apabila usia Winchaou 24 tahun dan si kembar 22 tahun. Selepas berkahwin gadis kembar yang bernama Sirintara dan Thipawan itu berkongsi masa untuk boleh tidur bersama suami.

Mereka mendapatkan bilik yang berbeza. Setiap Isnin hingga Rabu, Winchaou akan tidur di bilik Thipawan dan Khamis hingga Sabtu berpindah ke bilik Sirintara. Hari minggu, ketiganya tidur bersama di satu tempat tidur. Hingga kini keluarga mereka nampak bahagia.


Anak Kambing Berwajah 'Datuk Sedang Marah' di Rusia Bikin Gempar Penduduk Kampung.


Penduduk kampung di Chirka di barat daya Rusia digemparkan oleh kelahiran seorang anak kambing berwajah mirip manusia. Kambing tersebut mempunyai mata, hidung dan mulut dengan ungkapan seperti seorang 'datuk marah'.

Si pemilik bernama Blasius Lavrentiev tersebut mengaku terperanjat saat pertama kali melihat peliharaannya. Anak kambing tersebut bahkan membuat suara anak seperti sedang mendengus.



Awalnya, lelaki berusia 45 tahun tersebut mengaku tidak sabar menunggu kambingnya melahirkan dan merancang menjualnya. Namun, rancangan tersebut akhirnya terkandas saat tahu anak kambing tersebut lahir dengan fizikal yang berbeza dari kedua induknya.

"Kami sedang melewati musim sejuk yang cukup sukar. Saat kambingku bunting aku gembira kerana boleh menjualnya dan mendapatkan wang," katanya. "Namun aku terkejut setengah mati ketika melihat anak kambing itu. Aku tidak tahu kenapa boleh begitu."

Anak kambing tersebut langsung jadi bahan perbincangan penduduk sekitar. Bahkan ada yang mengambil gambarnya dan memuat naik melalui YouTube. Semua orang ramai membuat spekulasi apa yang membuat fizikal anak kambing tersebut sangat aneh.

"Aku melihat beberapa hal aneh, tapi belum pernah yang seperti ini. Dia seperti datuk hidung besar yang marah," kata Ementi Galkin  penduduk sekitar kampung. Sementara itu, seorang doktor haiwan Dorofei Gavrilov mengatakan, "Kemungkinan pemilik memberikan induk kambing terlalu banyak vitamin A."

Sementara itu, si pemilik kini mengaku tidak akan pernah menjual anak kambing tersebut meskipun telah ditawarkan wang cukup tinggi. "Apapun sebabnya dia adalah keindahan kecil dan tidak akan ku jual untuk disembelih atau jadi binatang sarkas," terang Blasius.

Lelaki Romantik, Melamar Kekasihnya dengan Jambangan Bunga Daging.


 Hujung minggu yang lalu mungkin menjadi hari yang tidak akan dapat dilupakan bagi sepasang kekasih di Beijing. Seorang lelaki melamar kekasihnya dengan bunga yang diperbuat daripada daging gulung.

Menurut Shanghaiist, si gadis rupanya memang hobi makan daging, terutamanya daging buatan restoran tempat di mana ia dilamar. Pasangan itu sudah menjalin hubungan selama lima tahun sejak bertemu pertama kali di kampus.

Selain memberi sejambak bunga, lelaki itu juga berjanji akan membiarkan teman wanitanya untuk makan daging sebanyak yang dia mahu. Ia berjanji tetap mencintai kekasihnya meskipun dia semakin gemuk.Dilamar dengan cara seperti itu, si gadis sangat gembira dan menjawab ya dan seluruh tetamu di restoran ramai-ramai mengucapkan taniah.



Menarik Foto Lawak Giler -661

Salam semua pembaca blog gaban comel kali ini admin nak kongsi gambar-gambar yang pelik, aneh dan lucu untuk kita hilangkan tekanan setelah sehari suntuk kita menjalani kehidupan kita .Gambar-gambar ini dikutip di internet, untuk paparan di blog gaban comel ini untuk kita segarkan semula minda kita . Selamat menyaksikan dan selamat berhibur.





Video: Roket Russia Meletup di Langit Kazakhstan



Roket Rusia seberat 700 tan yang membawa satelit navigasi meletup sesaat peluncuruan di atas pelabuhan angkasa tersibuk di dunia, Kosmodrom Baikonur, Kazakhstan. Bahan bakar toksik yang digunakan dalam roket telah mencemarkan udara di sekitar tempat pelancaran, dan pihak berkuasa tempatan mendesak 70,000 penduduk Baikonur untuk tinggal di dalam untuk mengelakkan awan bahan bakar.Menurut laporan Stesen Televisyen Rossiya-24, kerugian atas meledaknya roket yang membawa tiga satelit yang itu sekitar US $ 200 juta.

Pelabuhan angkasa, Baikonur sering digunakan untuk pelancaran roket dari seluruh dunia, baik syarikat swasta yang menjual telefon satelit dengan awak Stesen Angkasa Antarabangsa dan angkasawan NASA.

Beberapa jam sebelum kemalangan ini, badan angkasa India telah berjaya melancarkan satelit navigasi di sana. Dua pelancaran berikutnya dijadualkan, pada tarikh 19 dan 20, adalah satelit Tentera Laut AS dan satelit Televisyen Astra yang ditujukan untuk siaran di Eropah, Timur Tengah dan Afrika.

Kini, Rusia tengah cuba untuk mengurangkan pergantungan kepada Baikonur dengan membina pelabuhan angkasa baru, sendiri bernilai US $ 800 juta. yang rencananya akan dibuka pada tahun 2015.


Senin, 30 Maret 2015

Video: CD Akan Meletup Jika Diputar Terlalu Cepat



Kepingan CD jika dimainkan dengan kelajuan yang tinggi ternyata akan meletup. Titik kritis itu berlaku pada titik 23000 pusingan per minit (RPM) .Orang-orang dari 'Slow Mo Guys' memutuskan untuk merakam fenomena itu menggunakan Phantom v2511, yang mempu merakam dengan 1 juta frame per saat (FPS) pada resolusi terbawah.



Aneh! Cendawan Lendir Memiliki Memori Seperti Otak Manusia



Dahulu pada tahun 50-an ada filem fiksyen sains yang menjadikan cendawan lendir sebagai watak tanaman yang boleh berfikir dan menganalisa masalah dengan cepat. Kajian terbaru menunjukkan bahawa lendir cendawan adalah organisma bersel tunggal yang bodoh, tetapi mempunyai bahagian memori seperti hal otak manusia.

Para saintis di University of Sydney mendedahkan bahawa cendawan lendir yang bernama biologi physarum polycephalum dapat mengingat wilayah yang telah mereka lalui. Para ilmuan mula meramalkan bahawa cendawan lendir itu menggunakan "memori ruang externalized" untuk mengemudi arah gerakkannya.

"Cendawan lendir meninggalkan jejak lendir kemana pun ia pergi, dengan itu kemudian ia dapat mengesan dan mengenali daerah itu sudah dilaluinya," kata ahli biologi Chris Reid.


 Untuk menguji teori ini, penyelidik meletakkan physarum dalam perangkap berbentuk-U. Pada permukaan dipasang perangkap, hasilnya 96 peratus daripada spesimen mampu melalui perangkap untuk mencari penyelesaian gula (goal) sebelum batas waktu 120 jam.

Akan tetapi ketika perangkap sudah bersalut dengan lendir, maka spesimen bingung tidak boleh membezakan jejak mereka sendiri, hanya satu pertiga daripada organisma mencapai matlamat sebelum batas waktu dan itu pun menghabiskan masa sepuluh kali lebih lama.


 Pasukan kajian ini juga mendapati bahawa physarum dapat mengenali dan bertindak balas terhadap jalan yang ditinggalkan oleh spesies lain dari cendawan lendir.

Reid mengatakan memori ruang externalized boleh digunakan oleh organisma primitif untuk menyelesaikan jenis masalah yang sama otak manusia.




Kajian sebelum ini telah menunjukkan bahawa cendawan lendir juga dapat menyelesaikan labirin dan menjangka peristiwa berkala.

Aneh! Spesies Cendawan Dengan Bentuk Sama Seperti Manusia.

 Jonathan Revett di Cockley Cley, Norfolk, telah mencari spesies cendawan baru yang kelihatan seperti manusia. Cendawan itu mempunyai kepala, lengan serta kaki. Itulah sebab mengapa, cendawan itu diberi nama Geastrum britannicum.

"Mereka benar-benar kelihatan seperti manusia kecil," kata Jonathan.

"Benar-benar aneh bentuk mereka dan itu membuat mereka kelihatan seperti mempunyai kaki dan lengan. Namun itulah yang membuat perhatianku tertarik pada mereka. "


Saat terlihat pertama kali di tahun 2000, cendawan itu awalnya dianggap sebagai spesies cendawan earthsta. Namun 15 tahun kemudian, ahli mikologi di Sepanyol melakukan analisis urutan DNA dan mengesahkan bahawa cendawan itu spesies yang berbeza.


Menakjubkan! Kanak-kanak 7 Tahun Dapat Tangan Iron Man.


Seorang budak lelaki berusia tujuh tahun yang kudung sebelah tangan bukan sahaja dapat bertemu dengan watak adi wira Iron Man, malah menerima tangan bionik yang sama seperti watak dalam filem Avengers itu.

Pelakon, Robert Downey Jr. kelmarin meluangkan masa membawa watak bilionair, Tony Stark untuk memberi kejutan khas kepada Alex Pring yang lahir dengan tangan kanan tidak sempurna.

Downey kemudian mengeluarkan dua kotak, satu berisi sarung tangan Iron Man, manakala satu lagi tangan bionik untuk Pring. Mereka kemudian meluangkan masa menguji kedua-dua ‘hadiah’ berkenaan.

“Saya diberi penghormatan penuh untuk menyampaikan tangan bionik Iron Man hasil cetakan tiga dimensi kepada kanak-kanak paling kacak yang pernah saya temui,” tulis pelakon itu dalam akaun Facebook miliknya.

Tangan bionik itu dihasilkan kumpulan Limbitless Solutions yang mahu menghasilkan anggota badan daripada cetakan tiga dimensi pada kos yang mampu milik. Tangan baharu Pring cuma memerlukan kos AS$350 (RM1,300) untuk dicetak berbanding AS$40,000 (RM148,000) bagi anggota tiruan biasa.

Hadiah daripada Iron Man itu akan membolehkan kanak-kanak tersebut mengangkat objek menggunakan sensor elektronik yang mengesan pergerakan pada bahagian atas lengannya.

Projek oleh penyelidik, Alberto Manero itu dijangka dapat menyediakan anggota badan bionik mampu milik ke seluruh dunia kelak. – kosmo.com


Jom saksikan video berikut ini:
 

Minggu, 29 Maret 2015

Pika Untuk Pertama Kalinya Dalam 20 Tahun Dirakam Kamera.


Bentuk telinga haiwan PELIK  ini tentu sudah tidak asing buat anda. Ya, haiwan bernama Pika ini adalah sumber inspirasi tokoh anime Pikacu.

Foto-foto yang anda lihat ini adalah gambar pertama yang berjaya diambil selepas 20 tahun. Seperti yang boleh dilihat, Pika adalah haiwan berasal dari Hokaido, Jepun, yang sangat comel.

Foto ini diambil oleh pemuliharaan Li Weidong pada Julai lalu. Pika memang sangat sedikit jumlahnya bahkan hampir pupus kerana faktor cuaca dan perubahan lain di habitat.




Habitat Pika adalah di batu Tuan Shan, sebuah gunung yang terbentang antara Kyrgyzstan dan Xinjiang di kawasan utara China. Li juga mencari Pika lucu tersebut di antara batu-batu.

Selepas meninjau habitat asal Pika, Li menganggarkan populasi haiwan lucu ini telah berkurangan 70 peratus sejak pertama kali ditemui 30 tahun lalu. Selama masa ini, sekurang-kurangnya hanya tinggal seribu haiwan yang masih bertahan di alam liar. Menurut Li penurunan drastik ini tak boleh dielakkan kerana adanya pemanasan global dan penyakit.

Sejak pertama kali mencari spesies itu di tahun 1983, Li dan para sukarelawan berjuang sendiri untuk melakukan penyelidikan dan analisis. Kini, Li sudah berusia 60 tahun dan tidak lagi kuat naik gunung untuk berjumpa dengan makhluk comel ini. Ia semakin bimbang kerana China belum juga memasukkan Pika dalam senarai khas haiwan di bawah perlindungan China. Ia bimbang Pika benar-benar akan
pupus.

14 Perkara Lelaki WAJIB Tahu Tentang Perempuan

She is a puzzle of my heart

1. Perempuan paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka sebab nak pikat kawan mereka yang lebih cantik.

2. Bila perempuan kata "Tak ada apa-apa", maknanya dia sembunyikan sesuatu. Korang fikir la sendiri apa salah korang dah buat pada dia.

3. Perempuan mudah jatuh hati pada lelaki yang selalu bagi perhatian dan baik terhadapnya.

4.  Ayat  "Bagi saya 5 minit" sebenarnya bermaksud 5 jam. Kalau korang nak keluar dating dan dia cakap bagi 5 minit untuk bersiap-siap, maknanya korang boleh pergi lepak kat kedai minum-minum, pastu pergi main bola dan balik tidur..kemudian baru datang balik.

5. Perempuan suka lelaki yang buat surprise. Contoh bagi hadiah, bunga atau kata-kata romantik.

6. Bekas kekasihnya akan selalu ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang berada di tempat yang teristimewa di hatinya.

7. Bila tengok gambar, orang pertama yang dia tengok ialah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

8. Bila perempuan mengeluh, itu tandanya dia malas nak habiskan masa bergaduh dengan korang benda yang tak penting.

9. Kalau korang suka dengan seorang perempuan, mulakan dulu dengan berkawan. Kemudian, barulah usha sikit-sikit, kenal hati budi dulu.

10. Kalau perempuan tak balas mesej, tak angkat bila telefon dan bagi macam-macam alasan, tak payah nak habiskan masa nak usha dia sebab dia tak berminat dengan korang.

11. Jangan sesekali senyum pada perempuan tak tentu pasal sebab senyum memberi sejuta erti pada diorang.

12. Kalau tak suka pada perempuan yang jatuh cinta pada korang, tolak dengan lembut dan jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri perempuan yang mana bila dia dah buat keputusan, dia akan melakukan apa saja.

13. "Ok, fine !"..cara perempuan cakap bila nak akhiri pergaduhan. Bila perempuan cakap macam tu, korang diam je.

14. Perempuan memang bagi lelaki kahwin 4, tapi bukan suami dia la..hehe

Apa kata perempuan? betul kan info pasal korang ni..kan..kan :)

Lelaki Rusia Berjaya Membina Rumah Dari 12 Ribu Botol Champagne.


Kreatif, mungkin kata tersebut merupakan kata yang paling tepat untuk menggambarkan lelaki bernama Hamidullah Ilchibaev tersebut. Lelaki BERasal dari Rusia ini berjaya mencipta karya yang luar biasa. Ia berjaya membuat sebuah rumah yang diperbuat daripada 12 ribu susunan botol champagne.

Rupanya idea untuk membuat rumah dari botol champagne ini didapat saat Hamidullah kehilangan anak keduanya. Anaknya sangat mengagumi hobi  ayahnya yang gemar membina sesuatu dari tumpukan botol champagne.

Hingga akhirnya,  anaknya pun menyemangati ayahnya untuk membina sebuah rumah dari tumpukan botol champagne. Namun, Hamidullah menganggap hal tersebut mustahil untuk dilakukan.

Lelaki berusia 52 tahun tersebut pun akhirnya memutuskan untuk membina sebuah rumah sesuai dengan impian anaknya. Hamidullah kemudian mengumpulkan lebih dari 12 ribu botol champagne kosong selama tiga tahun.




"Ketika aku mula membina rumah itu, aku tidak menyangka ada begitu banyak jenis botol champagne," katanya. "Jadi, aku harus menggunakan pemotong gelas khusus agar botol-botol yang dikumpulkan mempunyai saiz yang sama."

Jika dilihat dari luar, rumah tersebut kelihatan kukuh kerana Hamidullah menambah asas batu bata untuk menyokong susunan botol champagne itu. Ia bahkan berani memastikan kalau rumah buatannya diramalkan dapat bertahan sekurang-kurangnya sehingga 100 tahun.

"Aku menyusun botol-botol itu dengan penuh perkiraan," tambahnya. "Jadi, jika ada beberapa botol yang pecah, aku dapat dengan mudah menggantinya tanpa perlu membukanya terlebih dahulu."


Menakjubkan! Anjing Chihuahua di Poland Dikatakan Terkecil di Dunia.


Anjing jenis Chihuahua berasal dari Poland ini memang berjaya menarik perhatian orang ramai. Selain mempunyai wajah yang lucu dan comel, anjing bernama Toudi itu didakwa sebagai anjing terkecil di dunia. Boleh dipastikan anda pasti akan terpesona dengan kenakalannya.

Jika dilihat, Toudi mempunyai saiz sebesar tin minuman bersoda. Di usianya yang sudah setahun ini, ia bahkan hanya mempunyai berat sekitar 300 gram dengan tinggi 7 cm. Saiz Toudi lebih kecil dari adiknya yang berusia lebih muda tiga bulan darinya.




"Seronok memilikinya di tengah-tengah keluarga kami," kata pemilik Toudi. "Namun kami perlu berhati-hati apabila melangkah. Disebabkan oleh bulu sama dengan warna lantai kami."

Kerana ukurannya yang sangat kecil, Toudi pun kerap kali dikatakan mirip dengan hamster daripada seekor anjing. Si pemilik berharap anjing paling kecilnya itu boleh masuk dalam rekod dunia dengan gelaran Anjing Terkecil Sedunia.

Berikut video Toudi si anjing chihuahua berukuran paling kecil.:


Sabtu, 28 Maret 2015

Foto- Foto Tumbuhan Suka Hati Diaorang Jer Nak Tumbuh Kat Mana.



Kita semua mungkin boleh belajar dari  tumbuhan ini. Meskipun dalam keadaan sukar dan sempit, tumbuhan ini tetap berusaha untuk hidup dan terus berkembang. Tumbuhan dalam foto-foto berikut ini berusaha dan berjaya tumbuh di celah-celah konkrit, membuka,  bahkan diantara besi.

Berikut adalah gambar-gambar tumbuhan yang tetap tumbuh dalam keadaan yang paling teruk untuk mereka.


























Top