Jumat, 25 Juli 2014

Khas Untuk Wanita : Sebab Kenapa Lelaki Pakai Sampin Singkat


Kain sampin atas lutut :

Maknanya lelaki itu masih bujang ataupun belum berkahwin.

Kain sampin bawah lutut :
Maknanya lelaki itu telah berkahwin.

Kain sampin atas lutut bagi lelaki yang telah berkahwin :
Maknanya lelaki itu nak tambah lagi isteri.


So, kalau suami anda pakai kain sampin singkat atau atas lutut, tanya dulu nak pergi masjid ke atau nak pergi bina masjid..hehe. Tak tahulah betul ke tak..apa pun selamat hari raya kepada semua. Maaf kalau ada salah silap yang tidak disengajakan :)

Kamis, 17 Juli 2014

Pesawat Malaysia Airlines yang Jatuh di Ukraina Ditembak Rudal

Sebuah pesawat penumpang jatuh di wilayah timur Ukraina dan diduga adalah milik maskapai Malaysia Airlines, yang mengumumkan hilang kontak dengan salah satu pesawatnya nomor penerbangan MH17 dari penerbangan Amsterdam, Kamis (17/7).

Menurut kantor berita Rusia, Interfax, pesawat itu jatuh di perbatasan Rusia-Ukraina dan diperkirakan ada 295 orang di dalamnya, termasuk 280 penumpang dan 15 kru.

Malaysia Airlines has lost contact of MH17 from Amsterdam. The last known position was over Ukrainian airspace. More details to follow.
Malaysia Airlines mengumumkan kehilangan kontak dengan pesawat itu. "Posisi terakhir yang diketahui adalah di atas wilayah Ukraina," kata maskapai tersebut.

Sebuah pesawat milik Malaysia Airlines dilaporkan ditembak jatuh oleh rudal di wilayah udara Ukraina Kamis (17/7).

Pesawat yang naas ini adalah jenis Boeing 777, sama seperti tipe pesawat yang lebih dulu hilang sejak Maret lalu dan belum ketemu hingga sekarang.

Pesawat itu terbang di ketinggian 10.000 meter ketika "dihantam sebuah rudal yang ditembakkan dari peluncur jenis Buk", kata Anton Gerashenko, penasihat menteri dalam negeri Ukraina, seperti dikutip dalam live report kantor berita BBC

Marah Tak Kalau Kereta Anda Dilanggar?


WANITA MENGAMUK KERETA PEUGEOT KENA LANGGAR

Sekarang ni kecoh dengan video wanita mengamuk sebab kereta jenis Peugeot CDM 25 kena langgar. Kemain marah dia. Keluar dari kereta baru dia sambil bawa steering lock dan ketuk depan bonet kereta orang tua yang langgar kereta dia. Persoalannya kat sini, marah tak kalau ada orang langgar kereta korang? Tipu kalau korang tak rasa marah sedikit pun.

PENGALAMAN KENA LANGGAR DENGAN HILUX

Jarak perjalanan aku balik kampung dari Johor ke Kelantan dalam 500 km. Nak dijadikan cerita, masa masuk Pahang, ada roadbloack kat sana. Semua kenderaan bergerak perlahan dan berhenti untuk pemeriksaan polis. Masa berhenti, tiba-tiba Hilux kat belakang datang langgar kereta aku.


 
Berasap telinga bila kereta baru kena langgar. Terus bagi signal parking kat tepi jalan. Duk dalam kereta kejap tarik nafas baru keluar. Rupanya yang langgar tu orang cina. Aku tanya la dia kenapa langgar kereta aku, dia jawab terlepas tekan brek sebab nak cari surat saman yang lepas tak bayar lagi. Kitorang bincang la macam mana nak settle sebab malas nak pergi balai polis. Dia siap offer nak tolong baiki tempat yang rosak tu. Sebab masa tu dah lewat, dia bayar je jumlah duit yang kitorang setuju. Dah settle semua, duk tepi sembang macam tak ada apa pulak..haha

Yang penting, bawak bertenang sebab benda yang boleh bincang tak perlu nak marah-marah. Kalau marah pun benda dah berlaku. Bulan puasa ni semua orang "garang". Ingat, puasa menahan diri. Apa pun, bawak kereta elok-elok. Kereta rosak boleh baiki, nyawa melayang tak boleh ganti.

Senin, 14 Juli 2014

Kisah Hantu Jalan Raya Yang Seram


Tujuan orang yang membela hantu raya dan yang sewaktu dengannya adalah untuk meminta pertologan dari hantu aka jin aka syaitan untuk mencuri duit , menyihir orang, melindung diri, untuk menjadi kebal dan kuat, untuk cantik, pelaris, pengasih dan sebagainya. Ingat, hukumnya haram, syirik dan berdosa besar.

Tujuan orang yang menjadi hantu jalan raya dan yang sewaktu dengannya adalah untuk menyusahkan hidup orang lain, nak dapat duit dengan cara mudah dan mungkin juga untuk menyamun. Spesis hantu jalan raya adalah seperti berikut :

a. tabur paku atau skru di atas jalan raya untuk bocorkan tayar.
b. lontar telur ke atas cermin kenderaan.
c. simbah minyak atas jalan raya.
d. buat-buat kereta rosak dan lambai tangan minta tolong.
e. pura-pura jadi polis dan tahan kereta.
f.  langgar kereta dari belakang.

Banyak lagi cara hantu jalan raya ni nak menyamun. Tengok tayar kereta aku pun jadi mangsa kena cucuk skru. Satu tayar bocor, sepasang kena tukar. Kos tukar tayar baru dah RM 500. Bajet nak bagi RM 50 sorang kat mana-mana blogger yang datang beraya kat rumah aku :)

Top